Opgepast voor frauduleuze berichten
Valse e-mails, telefoontjes of facturen: ze komen steeds vaker voor en zijn moeilijk te onderscheiden van echte.
Je hoort er vaak over in de media: internetcriminaliteit via e-mail. Het gaat hier over e-mails die verzonden worden met de bedoeling je te misleiden en persoonlijke informatie te laten doorsturen of op links te laten klikken.
Sommige van deze e-mails zijn overduidelijk frauduleuze berichten, andere zijn dan weer zeer professioneel opgesteld en moeilijk te onderscheiden van echte e-mails.
Nochtans is het bij MyFamily heel eenvoudig:
- E-mails verzonden van een kinderbijslagcoach hebben als afzender steeds het domein @myfamily.be en niets anders.
Let hierbij goed op dat dit letterlijk zo is b.v. geen 1 in plaats van de i. - Laat je ook niet misleiden door de naam van de afzender die meegestuurd wordt, kijk steeds naar het e-mailadres zelf: NaamOfAfdeling@myfamily.be
Indien je e-mails van ons ontvangt die je verdacht vindt, aarzel dan niet ons te contacteren en eventueel een schermafdruk van de e-mail te bezorgen op isditOK@myfamily.be
Telefoon
Hoe weet je of iemand die je telefonisch contacteert i.v.m. jouw dossier bij MyFamily effectief een medewerker is?
Heel eenvoudig: de telefoonnummers van de MyFamily kantoren vind je hier
Indien je telefoons van ons ontvangt die je verdacht vindt, aarzel dan niet ons te contacteren op isditOK@myfamily.be
Bankrekeningnummers
Indien je betaalaanvragen of facturen van ons ontvangt die je verdacht vindt, aarzel dan niet ons te contacteren en een kopie te bezorgen op isditOK@myfamily.be